A A A K K K
для людей із порушенням зору
КОНОПЛЯНСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Одеська область Березівський район

Проекти рішень №1210 «Про прогноз бюджету Коноплянської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки»

Кількість переглядів: 69
Скликання: VIII скликання
Сесія: 10 сесія
Тип документу: Проекти рішень
Дата: 25.08.2021
Автор: Про прогноз бюджету Коноплянської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки
Номер документу: 12\10
Назва документу: Про прогноз бюджету Коноплянської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки
Прикріплені файли:

 

УКРАЇНА

КОНОПЛЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БЕРЕЗІВСЬКОГО  РАЙОНУ  ОДЕСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

П Р О Е К Т    РІШЕННЯ

 

 

Про прогноз бюджету Коноплянської сільської

територіальної громади на 2022-2024 роки

 

Керуючись статтями 140, 142 Конституції України, статтею 751 Бюджетного кодексу України, підпунктом 1 пункту «а» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Плану заходів щодо складання прогнозу бюджету Коноплянської сільської територіальної громадина 2023 – 2024 роки, враховуючи висновки виконавчого комітету, сільська рада 

ВИРІШИЛА:

 

Затвердити прогноз бюджету Коноплянської сільської територіальної громади на 2022-2024 роки, що додається.

 

 

 

 

Сільський голова                                                                                        О.А.Волошин

 

“____” серпня 2021 р.

 

№ _____-VIII

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням  сесії  Коноплянської сільської ради

від 26 серпня  2021 року №  -VIIІ

 

ПРОГНОЗ бюджету Коноплянської сільської територіальної громадина 2022–2024роки

 

(15511000000)

(кодбюджету)

 

І.Загальна частина

Прогноз  бюджету    Коноплянської    сільської    територіальної    громадина  2022-2024   роки   (далі   –   Прогноз)   розроблено   відповідно   достатті 75¹ Бюджетного кодексу України, діючого Податкового та БюджетногокодексівУкраїнитаіншихзаконодавчихактів,щостосуютьсямісцевихбюджетівта міжбюджетнихвідносин.

ПоказникиПрогнозусформованонапідставіположеньБюджетноїдеклараціїна2022-2024роки,основнихпрогнознихмакропоказниківекономічного і соціального розвитку України, схваленої постановою КабінетуМіністрівУкраїнивід31травня2021року№548,Методичних рекомендацій щодо здійснення підготовки пропозицій до Прогнозу місцевого бюджету, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 23 червня 2021 року №365, рішення сільської ради від 29 березня 2018 року 218-VII «Про затвердження стратегічного плану розвитку Коноплянської громади  на період 2018-2022 роки», місцевих (регіональних) цільових програм та інших законодавчих актів з питань бюджету та міжбюджетних відносин, прогнозних і програмних документів економічного та соціального розвитку громади, з урахуванням комплексного аналізу економічної ситуації, стану фінансового потенціалу, оцінки досягнутого рівня розвитку економіки і соціальної сфери Коноплянської територіальної громади. Прогнозєстратегічнимдокументомплануванняпоказниківбюджетуміськоїтериторіальноїгромадинасередньостроковий періоді основоюдляскладанняпроєктубюджетуна 2022рік.

МетаПрогнозуполягаєуформуванніпослідовноїтапередбачуваноїбюджетноїполітикинарівнігромадишляхомствореннядієвогомеханізмууправліннябюджетнимпроцесом,встановленнязв’язкуміжстратегічнимицілямитаможливостямибюджетувсередньостроковійперспективі.

ДлядосягненняметиПрогнозуплануєтьсязабезпечитивиконаннянаступних завдань:

підвищення рівня доступності та якості публічних послуг;забезпеченнякомфортностіпроживаннямешканцівгромади;

прогнозуванняобсягіввидатків,пов’язанихізпродовженнямвжеіснуючих бюджетнихпрограм,тавизначеннянаявності фінансовогоресурсудляпланування новихбюджетних програм;

 

підвищеннярезультативностіта ефективності видатків бюджету;підвищенняпрозоростібюджетногопроцесу;

посиленнябюджетноїдисциплінитаконтролюзавикористаннямбюджетних коштів;

підвищення рівня відповідальності учасників бюджетного процесу.Прогнозміститьцілідержавноїполітикиувідповіднійсферідіяльності,

формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник коштівбюджетусільськоїтериторіальноїгромади,  та  показники  їх  досягненняна 2022 – 2024 роки у межах визначених граничних показників видатків танаданнякредитів.

Виконанняпрогнознихпоказниківбюджетувсередньостроковомуперіоді дозволить:

реалізувати цілі державної політики та місцевого розвитку, включаючипокращенняякостінаданняпублічнихпослугтакомфортностіпроживанняжителівгромади;

забезпечити передбачуваність та послідовність бюджетної політики;впровадитисоціальністандарти.

Можливими ризиками невиконання прогнозних показників та заходів з мінімізації впливу фіскальних ризиків на показники бюджету є :

-    зміни бюджетного та податкового законодавства;

-    зміна податкових ставок, термінів і правил сплати податків;

 

-    введення або відміна пільг;

-    інфляційний фактор;

-    зростання цін на енергоносії;

-    ризики бюджетної системи;

-    зміна мінімальної заробітної плати, умов оплати праці.

 

Заходамизмінімізаціївпливуфіскальнихризиківнапоказникибюджету є здійснення заходів з енергоощадження, покращення адмініструванняподатківізборів,зниженнячасткитіньовоїекономіки,залученнягрантів(кредитів)Міжнароднихфінансовихорганізацій,підвищенняінвестиційноїпривабливостігромади.

ІІ.Основніпрогнозніпоказникиекономічноготасоціальногорозвитку

Стратегічноважливимдлярозвиткуекономіки,наповненнямісцевогобюджету,забезпеченнязайнятостінаселенняєдіяльністьсільськогосподарськихпідприємств,  підприємств малого та середнього бізнесу.

Аграрний сектор  представлений підприємствами, які вирощують зернові, зернобобові  та технічні культури та являються основними платниками податків до бюджету сільської ради.

Два  підприємства – ТОВ «Правда» та  ДПДГ «Богунівська еліта» займаються тваринництвом. Загалом в тваринницькій галузі задіяно 84 особи.

ПСП «Дружба» с.Конопляне та ТОВ «Правда» с.Джугастрове займають площу понад 5тис.га ріллі кожний. На території  сільської ради було засіяно близько 2800 га озимої пшениці та 2100 га озимого ячміня, 500 га ріпаку.

Промисловість   представлена дрібними  підприємствами малого бізнесу.

СПД  Гайдаржи Д.В. займається виробництвом паливних  гранул з відходів соняшнику та соломи (альтернативне паливо). Працевлаштовано 4 чоловіки. Крім того, на промислових площах встановлюється обладнання для доочистки питної води , що дасть змогу реалізовувати бутильовану питну воду.

         СПД  Піунов  було викуплено приміщення колишньої їдальні колгоспу «Дружба» в с.Конопляному. На даний час ведеться реконструкція приміщення для введення в експлуатацію цеху з переробки м’ясних продуктів та виготовлення  ковбас. Орієнтовна дата відкриття – осінь 2021 року. Кількість створених робочих місць- до 10 осіб.

На території Коноплянської сільської ради  мережа об’єктів роздрібної торгівлі складається з 69 підприємства торгівлі по реалізації  продовольчих та непродовольчих  товарів. Сфера  послуг  складається з 3 підприємств  по наданню  перукарських послуг, СТО. Мережа ресторанного господарства  включає 3  підприємства- це  кафе та  заклади швидкого харчування. В зв’язку з пандемією COVID 19 багато підприємців у 2020 році припинили своє функціонування, що відобразилось на виконанню сільського бюджету.

     Основною метою соціально-економічного та культурного розвитку Коноплянської сільської територіальної громади є поліпшення якості життя населення  громади за рахунок забезпечення стабільності його соціально-економічного розвитку шляхом економічного зростання основних галузей економіки, впровадження реальних механізмів підтримки малого та середнього підприємництва, продовження роботи щодо створення сприятливого інвестиційного клімату та забезпечення необхідних умов для розвитку основних галузей соціальної сфери.

              Досягнення зазначеної мети планується здійснити шляхом реалізації наступних пріоритетів:

- забезпечення стабільної динаміки розвитку агропромислового комплексу, створення сприятливого ринкового середовища для сільськогосподарських виробників, ефективне використання земельних ресурсів та подальший розвиток соціальної сфери села;

- розвиток промислового виробництва за рахунок модернізації виробничих потужностей, впровадження сучасних технологій та підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств промислового сектору економіки;

 - поліпшення умов для залучення іноземних інвестицій та збільшення обсягів експорту, що покращить зовнішньоторговельний баланс  і створить умови для виробництва нових видів конкурентоспроможної продукції як для зовнішнього, так і внутрішнього ринку;

- створення сприятливих умов для розвитку малого та середнього підприємництва та подальша розбудова інфраструктури підтримки бізнесу;

- стимулювання впровадження  енергоефективних технологій та енергозберігаючих заходів;

- поступове наближення рівня життя жителів  до загальноєвропейських стандартів щодо якості та доступності освіти, медичного обслуговування, соціального захисту, житлово-комунальних послуг, фізкультури і спорту, а також стану навколишнього природного середовища;                                                                   

- забезпечення наповнюваності бюджету, підвищення фінансової спроможності бюджету, залучення додаткових надходжень до бюджету та раціонального використання бюджетних коштів;

- підвищення рівня доходів населення, посилення контролю за додержанням відповідних державних гарантій оплати праці, створення умов для підвищення рівня зайнятості населення;

- покращення стану автомобільних доріг загального користування та комунальних  доріг за рахунок фінансування з державного та місцевих бюджетів.

 

ІІІ.Загальніпоказникибюджету

Прогнозбюджетуна2022-2024рокивключаєпрогнозніпоказникибюджетугромадизаосновнимивидамидоходів,фінансування,видатківікредитування, а також прогнозні показники за бюджетними програмами, якізабезпечуютьпротягомдекількохроківвиконанняінвестиційнихпроєктів.

Зазначені показники є основою для складання головними розпорядникамибюджетнихкоштівпланівсвоєїдіяльності,місцевихпрограмтаформування

показниківпроєктубюджетусільської територіальноїгромадина2022рік.Формуванняпроєктубюджетунавідповіднийрікздійснюватиметьсязурахуванням змін основних прогнозних показників економічного і соціальногорозвиткуміста,а також змінунормативно-правовійбазі.

Обсяг ресурсу бюджету Коноплянської сільської територіальної громади на2022-2024рокипрогнозуєтьсявобсягах76,5млн.грн..,82,2млн.грн.та86,9 млн.грн. відповідно. У співставних умовах середньорічний темп ростунадходжень та витрат складає 6 %. Загальні показники надходжень до бюджетутаграничніпоказникивидатківбюджетутанаданнякредитівзбюджетуурозрізіроківсередньостроковогоперіодунаведеніудодатку1допроєктупрогнозубюджету.

 

ІV.Показникидоходівбюджету

Прогноздохідноїчастинибюджетугромадирозробленовідповіднодонормбюджетно-податковогозаконодавства,основнихпрогнознихмакропоказниківекономічногоісоціальногорозвиткуУкраїнитатериторіальної громади,особливостей податкової політики, передбачених Бюджетною декларацією на2022-2024роки,положеньнормативно-правовихактівсільськоїрадипровстановленнямісцевихподатківі зборів.

З метою розширення податкової бази та залучення додаткових надходженьдобюджетугромадивизначенотакіпріоритетні завдання:

сприяннярозвиткубюджетоутворюючихпідприємств,розширеннюдіючих виробничих потужностей,збільшеннювиробництвапродукції;

поліпшення економічних, правових та організаційних умов для залученняінвестиційних ресурсівтазадіянняземельного потенціалугромади;

впровадженнязаходів,спрямованихнадерегуляціюпідприємницькоїдіяльності,поліпшеннябізнес-клімату.

Для виконання пріоритетних завдань передбачається здійснити наступнізаходи:

створитиновіробочімісця,провестивустановленому порядку перевірки фінансово-господарської діяльності суб’єктівгосподарювання щодо дотримання норм законодавства в частині оплати праці урозмірінеменшемінімальноїзаробітноїплати.Очікуванийрезультат–підвищення рівня зайнятості та соціального забезпечення населення, зростаннянадходженьподаткунадоходи фізичнихосіб;

провести інвентаризацію земельних ділянок, перегляд укладених договоріворенди земельних ділянок на предмет відповідності розміру орендної платинормамПодатковогокодексуУкраїни,щозабезпечитьзадіянняземельногопотенціалу громади для залучення інвестицій, збільшення надходжень плати заземлю;

організація реєстрації фізичних осіб-підприємців у доступній формі та унайкоротші терміни, що очікувано розширить сфери діяльності малого бізнесу,збільшитьнадходження єдиногоподатку;

проводити моніторинг податкового боргу платників податків до бюджетутапровестипретензійно-позовнуроботущодо йогозменшення.

Прогнозні  показники  доходів бюджету  сформовані  на   основііснуючої податкової бази та реалізації пріоритетних завдань із розширення їїпотенціалу.Показникидоходівбюджетугромадинаведенівдодатку2допрогнозубюджету.

Вструктурідоходівподатковітанеподаткові надходження становлять майже 44 %;міжбюджетнітрансферти–більше56 %.

Основнимджереломформуваннядохідноїчастинибюджетугромади,яківпопередніперіоди,залишатиметьсяподатокнадоходифізичнихосіб,щосплачуєтьсяподатковимиагентамиіздоходівплатникаподаткуувиглядізаробітної плати.Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповіднодоєдиноїставки(18%)оподаткуваннядоходівфізичнихосіб,сталогопідвищеннямінімальноїзаробітноїплатитапрожитковогомінімуму,подальшого зростання середньомісячної заробітної плати найманих працівниківшляхом збільшення продуктивності праці, легалізації виплати заробітної плати.Темпи росту податку на доходи фізичних осіб прогнозуються у 2022 році нарівні3,1%,у2023році–на 7,1%та у2024році–на 6,8%.

Єдиний податок – це другий бюджетоутворюючий податок. Прогнознийобсяг єдиного податку на 2022-2024 роки розраховано з урахуванням положеньПодаткового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників, заставками, встановленими рішенням Коноплянської сільської  ради від 29червня2021 року № 175. Темпи росту єдиного податку прогнозуються у 2022 році нарівні5,8 %,у2023році–на 9,1%та у2024році– на6,4 %.

Розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2022-2024 роки проведенозапідсумкамифактичнихнадходженьзапопередніроки,заставками,визначеними рішеннями міської ради, щодо земельного податку (від 29червня2021року№172),орендноїплати(від29червня2021року№ 173), з урахуванням перегляду договорів оренди земельних ділянок в частинізбільшення розміру орендної плати, поновлення строку дії договорів оренди,прийняття рішень про встановлення факту користування земельною ділянкоюбез оформлення правовстановлювальних документів, погашення податковогоборгу,атакожзастосуванняз2024рокуіндексаціїнормативноїгрошовоїоцінкиземель населенихпунктівтаіншихземель несільськогосподарськогопризначення відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Податокнанерухомемайно,відмінневідземельноїділянки на 2022-20224 роки прогнозуються з урахуванням ставокподатку,яківстановленірішеннямиКоноплянської сільськоїрадивід29червня 2021 року № 176 та темпів зростання мінімальної заробітноїплати.

Прогнозні надходження акцизного податку на 2022-2024 роки розрахованівиходячизфактичнихнадходжень,розширеннябазиоподаткування,заставкою5%вчастиніакцизного податкузреалізаціїсуб'єктамигосподарюванняроздрібноїторгівліпідакцизнихтоварів(пива,алкогольнихнапоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну).Темпи росту акцизного податку прогнозуються у 2022 році на рівні 6,2 %, у2023 році–на5,3 %та у2024році– на4,9 %.

Впровадженняпослідовноїтапередбачуваноїподатковоїполітикинатериторіїгромадивсередньостроковомуперіодідозволитьзабезпечити:

середньорічнийприрістдоходівбюджетуна6%;

зростаннябюджетоутворювальнихподатків,асамеподаткунадоходифізичних осіб–на 8%,місцевихподатківта зборів –на 7 %;

зменшенняподатковогоборгу.

 

V.     Показники       фінансування       бюджету,           показники       місцевого                   боргу,гарантованоготериторіальноюгромадоюборгутанаданнямісцевихгарантій.

Показники фінансування бюджету на 2022-2024 роки наведені у додатку 3 Прогнозу.

На стадії планування та в ході внесення змін до сільського бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України в сільському бюджеті можуть виникати:

          дефіцит за загальним фондом у разі використання вільного залишку бюджетних коштів;

         профіцит за загальним фондом у разі спрямування до бюджету розвитку коштів із загального фонду бюджету;

        дефіцит за спеціальним фондом у разі залучення до бюджету розвитку коштів із запозичень, коштів із загального фонду бюджету, а також у разі використання залишків коштів спеціального фонду сільського бюджету, крім власних надходжень бюджетних установ.

       У випадку виникнення тимчасових касових розривів буде використовуватись можливість отримання позик  на їхнє покриття для

В зв’язку з відсутністю показників місцевого боргу, гарантованого  територіальною громадою боргу і надання місцевих гарантій  Коноплянською сільською радою на 2022-2024 роки додатки до Прогнозу 4,5 не надаються.

VІ.Показникивидатківбюджетута наданнякредитівзбюджету

Під час формування видаткової частини бюджету Коноплянської сільськоїтериторіальної громади у середньостроковому періоді основним прагненням єдосягнення цілей державної політики в межах ресурсних можливостей бюджетутериторіальноїгромади,спрямовуваннякоштівназаходивідповіднодоїхпріоритетностітаактуальності,атакожзурахуваннямекономноговикористаннякоштівзадіючимибюджетними програмами.

Прогнозні показники видатків та кредитування бюджету Коноплянськоїсільської територіальної громади на 2022 – 2024 роки відображені на підставіподанихголовнимирозпорядникамикоштівпропозиційдоПрогнозу,асаме:

граничніпоказники  видатків бюджету  та  надання  кредитів  збюджетуголовним розпорядникам коштів – додаток 6;

граничніпоказникивидатківбюджетузаТиповоюпрограмноюкласифікацієювидатківтакредитуваннямісцевогобюджету–додаток7.

В процесі формування видаткової частини бюджету враховані прогнознірозміри мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника першоготарифногорозрядуЄдиноїтарифноїсіткина2022-2024рокивідповіднодоБюджетноїдекларації,прийнятоїВерховноюРадою   України   15   липня2021 року:

 

 

 

Мінімальназаробітнаплата

Посадовийокладпрацівника

ІтарифногорозрядуЄТС

грн

темпиприросту,%

грн

темпиприросту,%

з01 січня2022 року


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь